Организациони део за маркетинг и развој спроводи активности усмерене ка развоју, припреми и реализацији маркетиншких планова и програма на нивоу дестинације, пружа подршку јавним и приватним субјектима на локалном нивоу (носиоцима туристичке понуде) у циљу развоја туристичког производа, руководи пројектима, спроводи послове на креирању функционалне базе података, послове на припреми и реализацији пројеката из годишњег акционог плана, активности на јачању партнерства приватног и јавног сектора, послове на едукацији и перманентном усавршавању запослених и управљању каријерама запослених и све остале послове који доприносе локалном туристичком развоју.
Приоритетни задаци Туристичке организације Сокобања у овој области су:
- Израда Стратешких маркетиншких докумената и планова,
- Израда и допринос реализацији промотивне кампање на домаћем и иностраном тржишту (самостално или посредством ТОС-а и других организација),
- Сегментирање тржишта и профилисање туристичке понуде Сокобање.
У овом делу се такође реализују активности из области развоја манифестационог и културног туризма као посебних туристичких производа. Особеност Сокобање као туристичког места је између осталог јак духовни и културни идентитет и богато културно-историјско наслеђе. Основне активности у области развоја културног туризма односе се на обогаћивање туристичке понуде и стварање услова за задовољење културних потреба туриста у већој мери. Антропогене туристичке вредности које значајно обогаћују туристичку понуду су:
- локални фолклор, локални обичаји, веровања, народна радиност – уметност, стари занати, народна ношња, гастрономија итд.),
- специфични етно-еколошки садржаји,
- културно-историјски идентитет, споменичко наслеђе, културно-историјски споменици, археолошка налазишта и ископине
- природне амбијеталне целине и природна богатства флоре и фауне,
- музејски експонати и изложбе,
- манифестације, фестивали, позоришне премијере, филмске премијере, музички спектакли, годишњице, јубилеји...
Манифестација „Бањско културно лето“, као важан сегмент туристичког производа Сокобање, обогаћује садржај боравка туриста и унапређује развој манифестационог туризма.